ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ


Α. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Α.1. Πολιτιστική πολιτική και σύγχρονη παραγωγή
(εισήγηση: Γκίγκη Αργυροπούλου, θεωρητικός των παραστατικών τεχνών, ομάδα MKULTRA)
Α.2. Ο τόμος «Εθνική Πολιτική για το Θέατρο» του 1996
(παρέμβαση: Ανέστης Αζάς, σκηνοθέτης)
Α.3. Η πολιτιστική πολιτική στην Ελλάδα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης (γραπτή παρέμβαση: Μαρία Ψαρρού, υποψήφια Διδάκτωρ
Τμ. Επικοινωνίας Μέσων & Πολιτισμού Παντείου Πανεπιστημίου)


Β. Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

Β.1. Ομάδα και Κατεστημένο
(γραπτή παρέμβαση: Σάββας Πατσαλίδης, καθηγητής θεατρολογίας στο Τμήμα Αγγλικής ΑΠΘ, κριτικός θεάτρου)
Β.2. Πώς ορίζεται το ερευνητικό θέατρο και γιατί πρέπει να στηρίζεται (εισήγηση: Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος)
Β.3. Το ερευνητικό θέατρο στην Ελλάδα σήμερα
(εισήγηση: Κώστας Κουτσολέλος, ομάδα MAG)
Β.4. Θέατρο και Κριτική
(παρέμβαση: Αργυρώ Χιώτη, ομάδα Vasistas)  
Β.5. Η ανάγκη της έρευνας στο θέατρο
(παρέμβαση: Άννα Τζάκου, ερευνήτρια, ηθοποιός, σκηνοθέτις)
Β.6. Ερευνητικό Θέατρο ή όχι;
(παρέμβαση: Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη, καθηγήτρια θεατρολογίας στο Παν/μιο Ναυπλίου, σκηνοθέτις) 
Β.7. Υβριδικές μορφές τέχνης
(παρέμβαση: Μέντη Μέγα, χορογράφος) 
Β.8. Δικαίωμα στο λυρικό θέατρο
(γραπτή παρέμβαση: Χαράλαμπος Γωγιός, συνθέτης,
ομάδα Οι όπερες των ζητιάνων)                                                                    

ΣΥΖΗΤΗΣΗ (συντονισμός: Γεωργία Μαυραγάνη, σκηνοθέτις) 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
Γ. ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Γ.1. Το Σύστημα Αθήνα και η σχέση της Ελλάδας με το εξωτερικό
(εισήγηση: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, σκηνοθέτης, Πρόεδρος ελληνικού τμήματος ΙΤΙ)
Γ.2. Δικτύωση και κινητικότητα καλλιτεχνών
(εισήγηση: Κέλλυ Διαπούλη, θεατρολόγος)
Γ.3. Παραδείγματα αποτελεσματικών μοντέλων δικτύωσης
(εισήγηση: Γιάννης Λεοντάρης, σκηνοθέτης, ομάδα Κανιγκούντα)
Γ.4. Η ανάγκη ύπαρξης ελληνικού δικτύου θεάτρων και σκηνικών χώρων (παρέμβαση: Κωνσταντίνα Αγγελέτου, πολιτιστική διαχειρίστρια παραστατικών τεχνών)


Δ. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ & ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ

Δ.1. Το πλαίσιο λειτουργίας των θεατρικών ομάδων
(εισήγηση: Ανέστης Αζάς, σκηνοθέτης)
Δ.2. Επιχορηγήσεις: προβλήματα και προτάσεις
(εισήγηση: Βασίλης Νούλας, ομάδα Nova Melancholia)
Δ.3. Η πνευματική τεμπελιά έχει απόψεις, η μέριμνα και η σκέψη επιχειρήματα. Σκέψεις για το θεσμό των επιχορηγήσεων
(εισήγηση: Κυριακή Σπανού, καθηγήτρια θεατρολογίας στο Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών/ ΑΠΘ, σκηνοθέτις, ομάδα Τέσσερα)  
Δ.4. Πως ορίζεται ο καλλιτέχνης; Μια εμπειρική διερεύνηση της τελευταίας προκήρυξης για το χορό
(εισήγηση: Στεργανή Τσιντζιλώνη, θεωρητικός χορού)
Δ.5. Πιο μακριά στην έρευνα, πιο κοντά στο κοινό: Η πρόταση της Γνω- δοτικής Επιτροπής Χορού του ΕΚΕΘΕΧ για την αναμόρφωση του συστή- ματος επιχορηγήσεων και η υλοποίησή της από το 2008 μέχρι το 2010
(παρέμβαση: Χριστιάνα Γαλανοπούλου, ιστορικός τέχνης, καλλιτεχνική διευθύντρια MIR Festival)

ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
• Δημήτρης Τσατσούλης, αναπληρωτής καθηγητής σημειωτικής του θεάτρου στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, κριτικός θεάτρου
• Γρηγόρης Ιωαννίδης, λέκτορας Τμήματος Θεατρικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, κριτικός θεάτρου
• Μελίνα Πλαστή, θεατρολόγος, Πρόεδρος Συλλόγου Θεατρολόγων Πανεπιστημίου Πατρών
• Αντιγόνη Γύρα, ομάδα Κινητήρας Χοροθέαμα